Logócsomag

Miből áll a logócsomag?

Nézd meg, hogy miből áll egy logó- vagy embléma csomag, amit elkészítek neked. Tömör ismertetőt is olvashatsz a gyakori fájlformátumokról és használatukról képernyőkön és nyomdában.

Szakmai blog

Olvass és nézelődj grafika, arculat és interface tervezés, nyomdai eljárások és egyéb érdekes témákban. Ajánlom azoknak, akik pályaválasztás előtt állnak vagy ügyfeleimnek, akik szeretnének kicsit többet megtudni a munkámról és a szakmáról.

Vesztergombi Tícia

Iratkozz fel a hírlevelemre!

Legyél UP TO DATE grafikai témákban és újdonságokkal kapcsolatban.

Gyakran Ismételt Kérdések

„Akkor Te biztosan szépen rajzolsz. – Hangzik el rendszeresen azoktól, akik nem tudják mivel foglalkozom pontosan. Alapvetően igen, a kézi rajztudás fontos alaptudás egy grafikusnak, azonban korántsem erről szól a szakma.

A grafikus tervezőstúdiókban, reklámügynökségeknél, könyv- és lapkiadóknál, vagy saját vállalkozásban végzi szakmai tevékenységét. Munkája során kézi, illetve szoftveres rajzokat, grafikákat, design-elemeket készít, tervez, azokat nyomdakész állapotba helyezi, brandet épít saját maga és megbízói részére. Megbízásaiban precízen és pontosan dolgozik, kreatív, önálló, érdeklődő és nyitott az újdonságokra, folyamatosan fejleszti magát és eszközkészletét.

A tervező grafikus több különböző területen is dolgozhat: User Interface designer, Kiadványszerkesztő, Animáció tervező, Tipográfus, Illusztrátor, 3D grafikus, Alkalmazott grafikus vagy Webdesigner (…)

Ha mélyebben érdekel ez a téma keresd a „Mivel foglalkozik egy grafikus” blog bejegyzést.

A kapcsolatfelvétel után felmérjük a tervezett projekt részleteit és a pontos igényeidet, melyek alapján minden esetben egyedi árajánlatot készítek. Azonban nem árulok zsákbamacskát, vannak projektáras és órabéres szolgáltatásaim is, ezeket keresd a Szolgáltatások menüpont alatt.

Felhasználó barát „mobile first” applikációk és weboldalak tervezésére szakosodott tervező grafikus. Ez lehet akár egy belső CRM rendszer, egy túra applikáció vagy egy egyedi reszponzív weboldal.

A design itt sem csak abból áll, hogy jól nézzen ki valami hanem, hogy megfelelően kommunikálja a célcsoportnak az üzenetet. Ha a felszín alá nézünk akkor a design célja az, hogy megértsük, hogy ki és mire fogja használni a felületet és milyen problémákat fog megoldani. Természetesen az esztétika, az egyediség és a trendek is nagyon fontosak a tervezéskor.

Miután megismerte a felhasználókat (UX kutatás) a UI designer megtervezi a képernyőket azok alapján. A drótvázak után kattintható prototípusok készülnek, ezeket teszteljük, majd ha kell javítjuk és végül pixelpontosan kidolgozzuk a színes design terveket.

A teljesség igénye nélkül a UI designer: vizuális hierarchiát épít fel, betűtípust és színeket határoz meg, betartja a konvenciókat, mobilra optimalizálja a felhasználói felületet. Mindvégig szem előtt tartja, hogy egyszerű legyen és egyértelműen átlátható. A design kvázi egy kommunikációs felület a felhasználók és a gépek között, így minden a design része ami előreviszi a kommunikációt.

Ha erre lenne szükséged designerként a legjobb tudásom szerint tudok neked segíteni, hogy felhasználóbarát és tetszetős applikációkat vagy weboldalakat készítsek neked.

Nézd meg a szolgáltatásaimat és a korábbi munkáimat.

Nagyon elszomorítanak azok a hirdetések amikkel mostanában bombáz a Google: „Te is meg tudod csinálni, nincs szükség grafikusra!. Ha Te is így gondolod, akkor jó helyen jársz, mert jó érveim vannak ellene. 🙂

Egy szélsőséges példával élve: Úgy vagyok ezzel, hogy van amit meg tudok én is nyilván csinálni ami a szakmámon kívül esik, például kifestem a falat, ami a 3. próbálkozásnál sem lesz az a minőség amit elvárok hiába adok bele mindent. Vagy leszerelek például egy konnektort, de ha ráz a mosógép akkor hagyom a villanyszerelőnek, hogy elvégezze a munkáját és nem matatom kedvemre a Fi Relét egy Youtube videó alapján. 

Senki se feledje, hogy az idő a legnagyobb kincsünk. Nem jön ki órabérben, ha valaki nekiáll ilyesminek, kivéve ha az igényszintje mondjuk, hogy más, vagy hobbiból csinál ilyesmit.

Aki szakmát tanult és megbízható 100x jobban megcsinálja amire vágysz és sokkal gyorsabban, mintha Te nyűglődnél vele. Végül, még ha első ránézésre drágának is tűnik, idővel belátod, hogy spórolhattál volna vele, nem csak pénzt, de rengeteg időt és bosszúságot is.

Az ember vizuális lény, és mint olyan, rengeteg impulzus éri. Már szinte lehetetlen megjegyezni dolgokat, mert egyik inger a másikat éri, ezért a vállalkozások megjelenésének egyre nagyobb a szerepe. Ha nem vagy elég feltűnő, nagyon hamar elfelejtenek. Ezekből adódóan egyetlen vállalkozás, ami valamit is ad magára (igényes) sem engedheti meg, hogy ne legyenek professzionálisak a vizuális megjelenései. Legyen az online, vagy éppen offline anyag, figyelemfelkeltőnek és magas színvonalúnak kell lennie.

Az otthoni sufnituningban készült logók és szórólapok ideje nagyon régen lejárt – bár szerintem sosem volt piacképes.

Ha fel akarod venni a versenyt, akkor:

• VAGY grafikussá kell képezned magad, – ami nekem eddig 8 évet jelentett az iskolapadban és azóta is folyamatosan fejlesztem a tudásom,

• VAGY meg kell bíznod valakit, aki ehhez szakértően ért. Mondjuk egy grafikust, aki nemcsak a színek, betűk, formák ismerője, de azzal is tisztában van, mi hogyan hat legjobban az emberekre.

A grafika már teljes mértékben uralja az online teret is, tehát olyan szakembert kell választanod, aki a digitális megvalósításokat is ismeri. Úgymond átlátja a nagy egészet és tudja, hogyan és milyen módon kell vizuális anyagokat létrehozni a különböző internetes felületekre.

A grafikai tervezés egy kreatív munka, ami legtöbbször nem gyors folyamat. Sokan gondolják úgy, hogy egy-egy terv csupán néhány kattintással születik. Előfordul, hogy így van, azonban azt a pár mozdulatot több órás vagy több napi ötletelés, inspirálódás, vázlatkészítés előz meg, és mögötte ott van a szakmai háttér és széleskörű technikai ismeret. 

Felelősnek érzem magam azért, hogy láttassam a befektetett időt és energiát, és ne becsüljük alá a munkánk értékét. Ezért rengeteget dolgoztam azon, hogy tudnám bemutatni a munkám fontosságát, így minden ügyfelemmel az első konzultációnál alaposan bemutatom a komplett munkafolyamatot, munkaórákkal és határidőkkel.

Azért, mert vektoros fájlra van szükség. A vektoros formátumok a következők: .eps, .ai és a .pdf

Attól, hogy az adott kép, vagy rajz jól néz ki a telefonodon nem biztos, hogy megfelelően fog kinézni más eszközökön is. Attól függően, hogy milyen eszközre vagy akár papírra kerül kivitelezésre az adott kreatív más és más felbontású, illetve minőségű szükséges belőle.

Ha bővebben érdekel a téma olvasd el a „Miből áll egy logócsomag?” cikkemet.